maanantai 15. marraskuuta 2010

Surfing San Juan del Sur

Ma 15.11
Surffing Nicaragua!!! Odottelimme aamulla kyytiä 7:30 kun surffimestan auto ajoi ohi. Ihmettelimme ja odottelimme josko toinen auto tulisi. Ei tullut. Jahas tervetuloa Nicaraguaan... Kävelimme keskustaan lautavuokraamoon kysymään Whatta FAAK. No siellä oli sama kaveri myymässä, jolta olin varannut reissun. Hän oli yhtä yllättynyt kuin minä, kun selvittelimme miksi kyyti ei pelannut. No meidät oli laitettu majoituslistaan, eikä surffilistaan. Sattuuhan tätä. No myyjä huuteli taksin pihalta paikallishintaan ja talon piikkiin. Kuskille sanottiin että vie rantaan ja tule hakemaan klo 12. Ei muuta kuin lauta Nissanin katolle ja rantaan. Matka kuljetaan normaalisti maasturilla, sillä tie on paikoitellen sadekaudella yhtä kuin joki, jossa riitti vettä vielä meillekin. Kuski oli taitava ja en olisi ikimaailmassa omalla autolla tuonne suhannut, sillä pohja otti kiviin useassa kohtaa, mäkiin jäätiin välillä jumiin, sekä keula ja perä osuivat maahan aina jyrkissä kohdissa. Hah, no ei sen auton arvo varmaan paljon kyytiä enempää olisikaan.
Lopulta Playa Remanson rannassa. Ja sitten surffaamaan. Rannalla oli vain kolmisen muuta surffaajaa. Lähdin harjottelemaan aaltojen nappaamista. Itsellä oli jonkunlainen käsitys missä vaiheessa aletaan kauhoa, sillä olen leikkinyt aalloilla ja ”bodysurffannut” aina kuin aallot tarjoavat mahdollisuuden. Vaikeinta oli aluksi osata yrittää vain niitä aaltoja jotka kaatuvat juuri itselle. Monesti yritti liian aikaiseen aaltoon, joka kaatuu vasta myöhemmin. Turhaa kauhomista. Lisäksi isoilla aalloilla tulee suuremmat kuohat joihin kaatuu helposti. Ensimmäisen tunnin sessiolla olin ehkä liian suurilla aalloilla ja niitä tuli harvemmin. Tauon jälkeen otin innoissani ensimmäisen pienemmän rannemmassa noin vyötärön korkuisessa vedessä ja pääsin heti pystyyn. Näitä pari ja takaisin isommille aalloille. Varsinainen harjoittelu sai alkaa...
Pystyssä

Go catch the waves.

Ai sitä aallolle nousemisen riemua.

Illalla hengailimme taas Ryanin, Brittanyn ja Peppen kanssa. Söimme hyvät kanat toisessa paikallisessa jälleen lähes ilmaisella.