lauantai 20. marraskuuta 2010

Granada - San Jose

La 20.11
Aamu 5.30 herätys ja kuudeksi bussille. Olimme varanneet TicaBus:n kuljettamaan meidät Granadasta Costa Rican pääkaupunkiin San Joseen. Huitasimme ohi menevälle taksille, joka jarrutti ja otti meidät kyytiin. Noh kyydissähän oli jo pari matkustajaa, mutta ne olivat vissiin kuskin tuttuja, jotka tiputettiin ihan hotellimme nurkille. Parastahan tässä oli, että emme sopineet hintaa etukäteen ja Bussiasemalle saavuttaessa (noin 2km) annoimme kuskille 50 cordobaa (maksuarviomme oli 40) ja tämä kaivoi vielä 20 cordobaa meille takaisin. Hah, olipa reilu kuski. Ei mitään kusetuksen meininkiä (kusetus on oletus). Olimme paikalla odottelemassa hyvissä ajoin, sillä jostain syystä bussilipussa luki, että paikalla on oltava 45min ennen. Meidän aikataulu sanoi 6:30. Plaah. No bussi tuli klo 7 ja olisihan tuota vähemmälläkin odottelulla matkaan päässyt. Söimme pientä purtavaa aamiaiseksi reilun tunnin odottelun aikana.
Bussimatka kesti reilut 8h rajan ylityshärdelleineen. Tosin ulkoistettuna ylitys oli helpompi kuin omin avuin.
Iltapäivästä pääsimme San Joseen, jossa yövyimme hostel Torumassa. Illalla kävimme tutustumassa läheiseen ostoskeskukseen. Jostain syystä paikallisilla muksuilla on hirveä vimma kaikenmaailman actionhahmoihin ja näitä kauppoja on yllättävän paljon. Emme tutustuneet San Joseen sen tarkemmin.