torstai 6. joulukuuta 2012

Phuket - rentoutumista

To 6.12 viimeiset rentoutumiset ennen paluuta
Bhateja oli jäljellä joten yritimme Einin kanssa käydä tuhlailemassa niitä. Löysimme vain rikkaille venäläisille tarkoitettuja kauppoja. Emme ostaneet mitään. Porukoiden ostosreissu oli onnistuneempi, he pääsivät eroon viimeisistä rahoistaan ja äiti löysi nätin mustavalkoisen paidan. Loppupäivän Eeva ja porukat grillasivatkin altailla. Itekin piipahdin siellä, mutta jouduin palailemaan nopsaan Islan nukutus hommiin.

Uimassa käytiin vielä viimeisen kerran
Islan nukahdettua jäimme Einin kanssa möllöttämään kämppämme terassille. Huomasin, että sitä korpeaa joku juttu. Itteäkin alkoi sitten ketuttaa kattella kun altaalla toiset vaan grillaa ja rentoutuu ja ite joudun täällä kattelee kun toista ketuttaa. No yrmyiltiin siinä pari tuntia. Taisi se loppua kun päästiin syömään, en muista tarkkaan.
Iltapäivästä ei taidettu tehdä mitään kummallista paitsi loppuillasta pakkailtiin. Oli jo aikakin lähteä kotiin. Ainakin Einillä ja mulla oli välillä ollut sellanen olo, että voishan täältä jo lähteä kotiin. Ei sillä että olisi ollut joku pielessä, vaan ehkä reissaaminen vuoden ikäisen kanssa on vain vähän rankkaa. Ite ainakin silloin tällöin stressasin, että saako se ruokaa ja unta yms mitä ikinä keksii. Kotona se saa vapaammin juoksennella ympäriinsä.
Kun lopuksi maksoimme itsemme ulos hotellista se ei onnistunutkaan ihan ilman ongemia. Siivooja tai edellinen asukas oli hukannut shampanja lasin joten siitä oli meille lasku. Ilmoitimme että emme sitä maksa. Kyseessä oli vain pari euroa, mutta periaatteesta emme halunneet maksaa. Joku hotellin järjestelyissä mätti, sillä ilmeisesti jos me emme maksa, niin sitten se menee siivoojalta tjsp. Ainakin respan täti oli hyvin huolissaan asiasta. No emme halunneet siivoojalle ongelmia, joten maksoimme sen lasin. Olisimme mielellään jättäneet rahaa vaikka tippinä, mutta emme jostain mitä emme ole itse aiheutaneet. Kun vielä loppulaskussa löysimme virheen oli mielipide hotellin asiakaspalvelusta aika selvä. Meiltä yritettiin laskuttaa jonkun toisen ravintola ruokailu. Huomasimme sen, sillä se oli päivätty päivälle, jolloin emme edes olleet lounastaneet ravintolassa. Todella ikävä maku jäi näitä selvitellessä. Pitää kirjottaa TripAdvisoriin palaute. Harmi sinänsä, mutta hotellin olisi parempi ottaa itse takkiin noista pikku hävikeistä, sillä jokainen negatiivinen palaute mitä hotelli saa jättää useita potentiaalisia asiakkaita tulematta.

Altaille tuijottelua
Paluulennolle lähdimme pe klo 4.45 hotellilta. Sain haettua verot takaisin ostamastani objektiivistä. Tosin rahat tuli käteen bhateina. Niillä kävin ostamassa uuden muistikortin kameraan Bangkokin lentokentältä. Sieltä tarttui matkaan myös muita tulijaisia.
Matka meni mukavasti, vaikka Islaa saikin kävelyttää pitkin lentokonetta jatkuvalla syötöllä. Onneksi oli mummokin apuna. Voin suositella vuotiaan kanssa matkustamista, jopa ilman isovanhempien apua hommasta kyllä selviää ja pääsee itsekin nauttimaan matkasta. Illat joutuu usein aloittelemaan jo kuuden aikaan hotellilla, joten hotelleilta vaaditaan enemmän kuin mitä aiemmilla reppumatkoilla.