maanantai 26. marraskuuta 2012

Railay - Krabi Town

Ma 26.11
Tästä paratiisista luovuttiin.
Emme pitäneet kiirettä aamulla vaan söimme aamiaiset rauhassa ja kävimme vielä hotellin altaalla puljaamassa. Krabilla meillä ei ole uima allasta ja hotellikin on koko reissun edullisin. Noin 25 euroa yö. Veneemme lähti Krabin puoleiselle rannalle Ao Nangiin 11.30, joten kerkesimme normaali päivärutiinillamme hyvin pakata, syödä ja käydä uimassa. Ostimme hotellilta kuljetuksen eteenpäin Krabin keskustaan ja meitä olikin vastassa minibussi. Minibussin kuski onnistui tietämään missä hotellimme Orange tree house sijaitsee pienen jutustelun jälkeen.

Orange tree house. Halpa mutta hyvä.

Iltapäivä oli sateinen, mutta nälkäinen joukkomme kävi ruoan etsintään hetimiten hotellille selvittyämme. Hotelli osoittautui siistiksi ja vähintään hintansa väärtiksi. Krabi kaupungissa ei liiemmin turisteja ole, vaan tämä toimii enemmäkin läpikulkupaikkana. Hotellihuoneet ovat todella edullisisa verrattuna vaikka Phuketiin. Aikamme käveltyämme katuja löysimme Old West ravintolan, joka oli sattunut silmään yhtenä ainoista paikoista, josta Nokia maps tarjosi tietoa. Ei sillä että me ei oltaisi jo tähän mennessä käyneet useissa paikallisissa pikkupuljuissa syömässä, menimme tähän ravintolaan. Paikallinen cowboy näytti tarjoili meille ateriat. Tarjoilija oli tatuoitu hieman vaarallisen näköinen tyyppi komeissa buutseissa, revityissä farkuissa ja sätkä silloin tällöin huulessa. Islalle tarjoillessaan hänkin osoittautui oikein leppoisaksi huuliveikoksi.
Ruokaa saatuamme kävelimme pienen lenkin kaupungilla ja palasimme kämpille. Matkalla näimme hienon palatsin joka aukeaa kaupungin keskustassa olevalla nyppylällä. Ainiin... matkalla olleista  pikkukojuista löytyi hauska täti joka viihdytti Islaa sen verran tehokkaasti että saimme ostettua häneltä hameen ja pari paitaa.
Komea temppeli keskellä kaupunkia.